فروشگاه اینترنتی آی آر نید
فروشگاه اینترنتی آی آر نید

سدان الکتریکی شیائومی با نام SU7

سدان الکتریکی شیائومی با نام SU7

08 دی ، 1402
ادمین
0 کامنت

ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی تا سال 2025
شیائومی تا به امروز به عنوان تولید کننده ی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌ها شناخته می شده است، اما اکنون این شرکت الکترونیکی با داغ دیدن بازار خودروهای الکتریکی، در حال ورود به تجارت خودرو است. در سال 2021، شیائومی اعلام کرد که خودروهایی نیز تولید خواهد کرد. اخیرا این شرکت چینی گوشی های هوشمند، اولین مدل خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد و خبر از فروش آن تا سال 2025 داد. لی جون، رئیس شیائومی، سدان SU7 را در پکن معرفی کرد که قرار است در سال 2025 به فروش برسد. لی گفت هدف شیائومی تبدیل شدن به یکی از پنج تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان "در 15 تا 20 سال کار سخت" است. این گروه می‌خواهد یک «ماشین رویایی قابل مقایسه با پورشه و تسلا» بسازد. لی همچنین روز پنجشنبه گفت که تمام دستگاه های شیائومی می توانند از طریق نرم افزار اختصاصی به خودروها متصل شوند. سازنده چینی BAIC این خودروها را برای Xiamoi مونتاژ خواهد کرد و باتری ها توسط BYD و CATL ارائه خواهند شد. ابن خودروهای برقی باید 800 کیلومتر برد داشته باشند.

در این لینک می توانید توضیحات مربوط به اولین تصادف ثبت شده برای این سدان چینی را بخوانید

شیائومی SU7

شیائومی در سال 2010 تاسیس شد و با استراتژی فروش دستگاه های با کیفیت فنی با قیمت های نسبتا مقرون به صرفه، بسیار سریع رشد کرد. این در حالی است که ایالات متحده این شرکت را در سال 2021 به دلیل ارتباط مشکوک با ارتش چین به لیست سیاه خود اضافه کرد.
چین بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان است. ارائه دهندگان داخلی متعددی در سال های اخیر ظهور کرده اند. خودروسازان خارجی نیز در این رقابت حضور دارند. در ماه نوامبر سال 2023، BYD با بیش از 300000 خودرو در چین رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن خودروساز آمریکایی تسلا با 80000 خودرو قرار گرفت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfkKS0cAAAAAKmpPi04rBcoGxfyNVPEpOlw-Os8